Epres édesség | 2017



────

Kertedben termett,
veres szemek,
melyeket lent,
levelekkel rejtve
megleled.
Mi az?
       (eper) 


Úgy gondoltam, mivel most eper szezon van és amúgy is mindenki szereti az epret, illendő lenne egy kis epres édességet is bemutatni, ahol epret eperrel eszünk. Na jó nem éppen ,van benne más is , de azért csupa eper minden. Eper imádok figyelem itt egy könnyű finom epres édesség, amivel kényeztetheted az eper imádó ízlelőbimbóidat.




Egy epres palacsintát hoztam nektek el, ami csupa eper.
 Epret eperrel eszünk ma!

Igen, felmerült bennetek biztos a kérdés, hogy miért pont egy epres palacsintára esett a választásom. Erre könnyű a magyarázatom, sokan vannak akik nem tudnak főzni vagy sütni, nekik akartam kis segítséget nyújtani, hogy egy könnyed epres csodát tudjanak létrehozni lépésről lépésre.
Aki meg már ismeri a receptet vagy csinált is már ilyet, annak is lehet akár egy két tippem.


Nézzük is a palacsinta tészta hozzávalóit:
- liszt
- tej
- 1 db.tojás
- cukor
- olaj

Elkészítése: 
Egy tálba annyi lisztet rakunk amennyit szeretnénk csinálni, majd ízlés szerint édesítjük cukorral, ezután jöhet 1db tojás és máris keverhetjük össze kevés tejjel. Miután összekavartuk de még mindig nem folyékony, annyi tejet töltünk hozza míg egy nem túl vékony de nem is vastag tésztát kapunk. Majd végül jöhet bele egy kevés olaj is, ezt elkavarjuk és máris kész van a tészta. 


De, hogy mitől is lesz ez epres? Mondom is a további tennivalókat:




Természetesen a továbbiakban szükségünk lesz a fő alapanyagunkra az eperre.
Az én palacsintám készítési folyamata a következő volt:
Először is csináltam egy kis epres öntetett amit a következő képen készítettem el : vettem pár epret majd villával összetörtem és cukorral összekevertem míg egy finom édes folyadékot kaptam. 
Ezután jött az, hogy megsütöttem a palacsinta tésztát. Ennek is egyszerű a folyamata. Veszünk egy tepsit, kevés olajat töltünk bele majd a tűzhelyre rakjuk, mikor forró a tepsi egy nagyobb kanál segítségével öntünk bele tésztát amit kerek formára próbálunk megsütni. Mikor megvan a sült tészta megkenjük eper lekvárral, (ha nincs eper lekvár az eper szósszal is megkenhessük) majd kisebb db epreket vágunk bele és összehajtjuk háromszög formára, ezután jöhet egy kis eper szósz a tetejére. Én díszítésként megszórtam porcukorral és még két epret is oda tettem. 



Jó étvágyat mindenkinek! 





Tetszett az epres palacsintám? Írd meg véleményed róla, vagy küldj képet az elkészített finomságról a kelemenzsuzsa24@gmail.com-ra vagy instagramon a #zsuzsiii-val, @susanny24-el tudsz megjelölni a képen.




Köszönöm, hogy elolvastad. Várlak vissza!
Illetve minden kommentet szívesen várok!

                                                                       Képek forrása: saját képek



Zsuzsiii


You Might Also Like

0 Comments