dal

Interjú a 2016-os Star Academy győztesével Szőcs Renátával | 2017

Köszönet a képekért a Bolero ruhás üzletnek.



────

Szőcs Renáta a húszas éveibe lépett nő aki, mert nagyot álmodni és innen Erdélyből jelentkezett a Star Academybe. Az volt az álma, hogy  megnyerje, és sikerült, valóra váltotta.
2016-ban először került megrendezésre Magyarországon a tehetségkutató.
A TV2 zenés tehetségkutatója hétről hétre nagy izgalmakat tartogatott a nézőknek, mígnem elérkeztünk a fináléhoz, ahol csak fokozódott az izgalom. A legjobb a nézők döntése alapján választódott ki.  A nézők az erdélyi Szőcs Renit választották a legjobbnak, ő volt az aki a kedvességével és szimpatikusságával belopta magát az emberek szívébe.
Egy nemzet büszke rá!
Éppen ezért volt nagy öröm számomra, hogy szánt egy kis időt rám és válaszolt pár kérdésemre.
Remélem nektek is fog tetszeni ez a ki interjú.
Jó olvasást!





Mi inspiràlt arra, hogy jelentkezz a Star Academy-be?

-  
Már régóta (kislány korom óta) ez az álmom, hogy egyszer bejuthassak egy tehetségkutatóba és ott segítsenek nekem fejlődni, majd ez által  eltudjak helyezkedni ebben a szakmában.  Imádok énekelni ez az a dolog ami kikapcsol, feltölt, energiát ad.  Így gondoltam megpróbálkozom egy ilyen kihívással, mint a Star Academy, ami ugye sokkal nehezebb, hisz elvagyunk zárva és úgy kell napi renden legyünk, hogy közben a külvilágtól semmilyen infót nem kapunk.  Se szülőkkel nem beszélhetünk , se senkivel!  Jó ötletnek tartottam, hogy megpróbálkozzak vele.



Milyen érzés fogott el mikor bekerültél az élő showba?

Amikor bekerültem az élő showba nagyon boldog voltam, egyszerre repültem/ sírtam / féltem. Vegyes érzések voltak bennem.  Nem tudtam mi vár majd ránk, persze tudtam,  hogy csupa jó  és zene ! De azért picit féltem a bezártságtól, hisz nehéz nem beszélni  77 napon át a barátommal, és a  családdal. De közben meg annyira boldog voltam, hogy sikerült, hogy már alig vártam a hétfőt, hogy kezdődjön el a várva várt álom, amiről eddig csak álmodtam.



- Milyen 
volt bent az akadémián a légkör, sikerült összhangot talàlni az akadémistàkal?

A benti lét szuper volt. Szuper hangok, személyiségek, lelkek.  Csupa szív emberekkel voltunk összezárva,  így nem volt nehéz.  Sokat nevettünk, segítettünk egymásnak.  Szuper volt!  Nem éreztük jelét rivalizálásnak, ami szerintem nagyon ritka és egyben nagyon fontos! Együtt sírtunk/ nevettünk/ mérgelődtünk a reggeli tornák miatt, amit aztán imádtunk, hisz nehéz volt a felkelés de annál jobb volt mikor éreztük, hogy fel vagyunk teljesen frissülve. Nagyon ritka volt a vita. Úgyhogy teljesen pozitív emlékek maradtak meg. 



Nehéz volt hétről hétre megfelelni a zsűri elvàràsainak?

Nehéz volt hétről hétre újabb dalokkal felkészülni.  Főleg, hogy ezeket nem mi választottuk  és sokszor nem tudtunk azonosulni velük. Viszont közben meg nagy kihívás, és rohamos fejlődést adott ez nekünk.  Így a nehézségek mellé társult a hasznos kellemes dolog is. De semmiképp nem mondom könnyűnek, hisz a dal egybehozása mellett ott volt a koreográfia / tánc és a színpadi felállás, a magassarkúban való tánc, úgyhogy nem volt egyszerű, de ezt imádtuk csinálni.




Milyen érzés volt amikor meghallottad a neved a finàléban?

Hihetetlen érzés volt.  Nem tudtam felfogni, hogy valóban én nyertem. Utána meg 1 hétig azt álmodtam ahogy Dávid nevét mondják ki.  Fantasztikus érzés nyerni,  és fantasztikus egyben meg felfoghatatlan, hogy kis koromban otthon ülve néztem a tehetségkutatókat, és arról álmodtam, hogy majd egyszer bár én is eljutnék.. de csak egy kis élőshowba. És most meg bejuttam és végigküzdöttem egy szép zárással befejezve. Valami eszméletlen volt nagyon örültem. Fel sem tudtam fogni sokáig.


-  Mik a legszebb emlékeid az akadémiàról?

Az akadémián szerettem Dávid és Szandi finom főztjét, szerettem Kriston Peti reggeli tornáit. A koreográfia órákat Medivel es Anikóval, a zsűri óráit, a zeneórákat. Mindent imádtam.  Szerettem a közös csajos beszélgetéseket, amikor már annyit gyakoroltunk, hogy semmi hangunk nem maradt. 
Jó sokat takarítottunk, és 5 perc múlva semmi nem látszott , akkor mérgesek voltunk, de most visszagondolva nagyon vicces.  Mindent szerettem,  jó volt velük együtt lenni és együtt dolgozni egy szuper  stábbal akik ilyen sokat tettek értük.


Mikor legelőszőr szìnpadra àlltàl mit éreztél?

Nagyon féltem a beköltöző show-ban. Főleg, hogy utoljára maradtam, és láttam milyen szigorúak a zsűrik.  Hirtelen el kezdtem gondolkodni, hogy úristen olyan bonyolult a dalszöveg már nem is tudom melyik sor után mi jön, már azt se hogy kezdődik ... annyira izgultam azok láttán, hogy ennyire szigorúak.  A torkomban vert a szívem, nagyon féltem.  Bár utána, nagyon kellemes meglepetés volt a kedves visszajelzés részükről. 


 Voltál ideges a fellépések előtt? Ha igen, mit tettél ellene?

Nagyon ideges voltam minden fellépés előtt.  Alapból izgulok típus vagyok.  Általában imádkozom, és nagy levegőket veszek.  És átadom magam a pillanatnak, de van hogy annyira izgulok, hogy ez nem sikerül.




Tervezel Erdélybe is koncertezni/ turnézni?

Mindenkepp lesz erdélyi turné. Koncertek is, de turné biztosan, az tervben van és dolgozunk rajta. Nagyon ütős kis dolgokat tervezünk, úgy hogy megéri várni. 



Szeretnél kiköltözni Budapestre vagy tovàbbra is Erdélyben szeretnél élni?

A munka miatt muszáj kiköltőzzek, dolgozunk a lemezen amit nyertem, az első dalon és a klipen. Így muszáj kimenjek, másképp nem tudom megoldani.  De Erdélyben folyamatosan visszajárok, főleg a koncertek miatt,  majd mindenképp megakarom tartani mind két részt, nem akarok hanyagolni semmit.



Szeretnél egy önàlló albumot készíteni?

Az önálló album benne volt a nyereménybe, így ennek örültem a legjobban. Annyira nehéz manapság készíteni egy sikeres albumot, így azt kell hogy mondjam érdemes lesz várni rá, hisz két fantasztikus producerrel fogok az albumon dolgozni. Rakonczai Viktor és Szabó Zé segít majd ebben, és ő bennük nagyon bízom, hisz nagyon de nagyon jók!



Mit üzensz azoknak az embereknek akik énekelnének, viszont nem mernek, mert félnek a kritikàktól?

Soha nem szabad félni a kritiáktól, nyilván én hiába mondom hiszen én is félek/ féltem. Viszont sose szabad elfeledni, hogy amitől egy két embernek nem tetszik, nem biztos hogy másnak se fog. Sose szabad engedni, hogy befolyásoljanak mások, rossz kritikával. Sokan vagyunk sokfélék, minden szakmában így van. Szubjektív dolog a zene is. A lényeg,  hogy bízz magadban, próbálkozz, azt senki nem veszi el tőled.  Ha negatív kritikát kapsz próbáld meg kiszűrni belőle azt ami téged épít és azt felhasználni. A többit ki kell törölni és menni tovább ! Mert egyedül csak te magad vagy képes túlszárnyalni önmagad. Sajnos sokan inkább letörik a szárnyad, mintsem támogassanak. És ilyen ember sok lesz/ van, ezért kell picit önző lenni, és kitartó.



Milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Egyelőre az első dal amin dolgozunk, aztán hozza a klip. És lassan lassan pár új dal készítése. Szeretném magam kipróbálni jövőre az DAL-ban. Egy kis tapasztalat szempontjából. Nagyon sok jó ötlet van még a fejemben. Kíváncsi vagyok meddig jutok a tervekkel. De mindenképp nagy energiával dolgozunk az első dalon, érdemes lesz várni rá. 


További sok sikert kívánok Reninek és, hogy valóra váljon az összes álma, kívánsága!

Renit megtaláljátok Facebookon illetve Instagramon is.



Zsuzsiii

You Might Also Like

3 Comments