Interjú Korpos Kinga írónővel és könyvajánló | 2020


──── 

Kinga a húszas éveiben járó, nagyon tehetséges nő. Aki mert papírt ragadni és leírni az érzésit, amiből egy év után már négy sikeres könyv készült. Imádja a kalandos helyzeteket, az esőt, elázni benne, hogy testéhez tapadjon a blúz és a hajszálai. Imád nevetni, imádja az éjszakát, az őrült ötleteket és azt, hogy mindezt van akivel átélni. Ha szeretnéd jobban megismerni, nincs más dolgod mint megvenni a könyveit és beleolvasni, egyből ismerni fogod. 
Most elcsíptem egy extra hosszú interjúra, amiben mesél a kezdetekről és egyéb érdekes dolgokról. Ismerj meg egy új írónőt aki tuti megváltoztassa a te gondolkodásodat is a soraival.
Könyveit akár tőlem is megrendelheted kedvezményes áron! 
(kelemenzsuzsa24@gmail.com)

─── 

- Hogy kezdtél el írni, mi volt az első dolog ami erre az útra vezetett?

2o19 év elején kezdtem.  Nagyon spontán, egy hirtelen ötlet volt, egy romantikus pillanatban. Nem business céllal fogtam neki. Köze sem volt ahhoz, hogy esetleg ebből komolyabb eladás legyen. 

-          -  Mióta fogalmazódott meg benned az, hogy modern stílusú könyveket írj?

Hát most elnevettem picit magam, mivel úgy érzem fura válaszokat fogok adni, esetleg olyanokat, amikre majd felkapod a fejed, hogy egy kicsit „őrült” vagyok.  Abban a pillanatban, ahogy megfogalmazódott Bennem, írni is kezdtem.  Abban a pillanatban, az adott helyen, ahol éppen voltam. Őrült ötletnek tűnt, de a hangulat révén valami miatt magával vitt ez a vágy.  Nem volt megtervezve a stílus, nem volt eltervezve semmi.  Én csak elkezdtem írni, belecsempészni magam és saját stílusom. Nem tudtam előre,hogy mit csinálok, mi lesz belőle, egyszerűen élveztem. Nem is tudtam, hogy kell könyvet írni, csak írtam. Ezzel a pillanattal, ahol ez elkezdődött  indulni , amúgy a „Szívverésed Benne(m)” c. könyv első oldala.
Teljesen igaz az, ha valamit szenvedélyből csinálunk akkor is képesek vagyunk rá, ha amúgy nem lennénk.


- Ki vagy mi adta az ihletet, arra, hogy írj?


Mivel szeretem a titokzatos,elvontabb „dolgokat”, szerintem ezt mindenkire rábízom, hogy saját maga fedezze  fel, a Szenvedély c. könyvem 21.oldalán.

- A verseidben leírtakat nagy átéléssel írod, ezek  megtörténtek veled, vagy ennyire bele tudod képzelni, élni magad az adott szituációba?


Valósak.  Nem tudnék valamit leírni ami ne lenne, ne lett volna átélt.Üres és semmitmondó volna (szerintem).  Érzelmeket nem lehet generálni, ha nem léteztek vagy nem éltük-éljük meg. Legalábbis én nem tudnék lelkes lenni egy kitalált sztoriban.

- Amikor eldöntötted, hogy írsz, milyen nehézségekkel néztél szembe? Hogyan győzted le ezeket? 


Igazából nem volt ilyen.

- Amikor belevetetted magad az írásba, biztos, hogy finom vegyes volt a kritika, melyik volt nagyobb arányba? Mi fogalmazódott meg benned a negatív kritikák láttán? Érezted úgy, hogy megtörtél a negatív kritikáktól? 

Ez a válaszom is fura lesz ismét, de ilyen sem volt. Egyetlen lány jegyezte meg, hogy édesanyja szerint túl kevés a szöveg és lehetett volna több, ha már x összegbe került a könyv. Ezen kívül semmilyen negatív kritikát nem kaptam, ami engem  nagyon meglep, főleg azért, mert az eddigi olvasóim, helyesebben a 99%-uk teljesen ismeretlen személy, olyanok, mint akár te is, akiket soha nem láttam, nem ismertem. Nincs okuk pozitívat  mondani, mert nem ismernek. Meglep minden  vélemény, s vicces de sokszor kérdezem meg, hogy „biztos?”, „komolyan ennyire tetszik embereknek?” A legelején el se hittem. Nem tudtam mit gondolni. Nagyon feltöltő és valamilyen szinten  nem várt hatást értek el a könyveim, mivel én nem is akartam senkire hatni, nem akartam megfelelni, nem gondoltam abba bele, hogy ezt majd egy ismeretlen milyen szemmel fogja látni. Nem volt prioritás, hogy olyat írjak, ami „megfelelő” legyen.  Mindenkinek ízlésére van bízva, szereti -e vagy sem.

- Hogyan viszonyultál más írókhoz, mennyire akartál hasonlítani hozzájuk? Éreztél olyant, hogy nem vagy elég jó, hogy mások sokkal jobbak?

Nem szerettem volna hasonlítani egyetlen íróhoz sem. Nem éreztem olyat sem, hogy jobb vagy rosszabb más írásokhoz képest. Egyértelmű, hogy van ennél „jobb” és „rosszabb” is. Vagy helyesebb az, hogy mindenkié jó valamilyen szinten, valakinek lehet épp arra van szüksége. Ilyen szempontból pedig nincs olyan, hogy jobb vagy rosszabb.
Érdekesek a kérdéseid, most jövök rá, hogy én ilyenekkel nem is foglalkoztam. Csak írtam, mert feltöltött, mert élveztem, s mert inspirálva voltam. Én az érzelem részével foglalkoztam, s ennél lelkesebb nem hiszem, hogy lehettem volna. Lehet ez átjön annak aki olvassa, s azért szeretik annyian. Őszintén fogalmam nincs. 

- Mennyi időt, energiát fektetsz egy könyv elkészítésébe?

Hát, ha inspirálva vagyok és feltöltve, akkor pár nap alatt képes vagyok egy könyvet megírni. Viszont nem a mennyiség a szempont, azt sem terveztem, hogy az első után még írni fogok. Csak spontán jött. Nem éreztem különösebb energia befektetésnek, mivel élvezettel írtam.


- Voltál már ihlet válságba?  Ilyenkor mi segít?

Nem, nem volt ilyen nálam. Csak írtam. Olyan is volt, hogy a már kész könyvanyagba , miután korrektúrázó kollégám átjavította, átnézte a helyesírást, következő napokban egy spontán esemény után, olyannyira feltöltődtem, hogy egy este alatt átírtam (-hozzáírtam-) az egész könyvet. Jelen esetben a „Szenvedély”-ről beszélek, amit te is olvastál. Nálam az érzelmek, az inspiráció határozta meg a könyvek kinézetét, elkészülését, egyszóval mindent, amit a kezedben tartasz. A címek is jelentőséggel bírnak. 

- Ha nem éppen írással foglalkoznál, akkor van más munkahelyed? 

Igen, persze. Manager vagyok egy kozmetikai cégnél, s rengeteg emberrel foglalkozom. Csapatépítés,csapatmunka, koordinálás, viszont ez is olyan, mintha a hobbim lenne.

- Szeretnél olyan nagy hírnévre tenni szert mint a többi író társad?

Nem különösebben volt tervbe. Nem gondolkodtam rajta. Nem ez volt ami miatt írtam a könyveket.

- Szeretnéd, hogy évek múltán is emlékezzenek rád? Ezt milyen formában próbálod elérni? 

Valóban érdekes ez az interjú, mert ezen sem gondolkodtam, nem érzem azt, hogy erre szükségem lenne. Amit szerettem volna a könyveimmel azt megkaptam és ez több, minden hírnévnél.

- Mit ajánlasz azoknak akik szeretnének írni, de a negatív kritikák vissza tántorítják? Mivel tudnád motiválni őket? 

Ne akarjanak megfelelni, nem is lehet, de nem is kell. Egyszerűen írjanak, ha az feltölti őket. Néha nem kell túlkomplikálni a dolgokat.
„Szereted: csináld.” Egyszerű: Élvezd és merd megtenni. Minden sokkal boldogabb ha merünk, még ha feje tetejére is állítja a világot.


- Melyek azok az idézetek amik a kedvenceid? Miket ajánlanál az olvasóknak?

Talán az első könyvem „Szívverésed Benne(m)” fülszövegét ajánlanám:

„Ülj bele egy kád forró bizalomba, merülj el benne nyakig.
Maradj csendben, és vállalj kockázatot hangosan.
A pillanat, amit beszívsz, megharapsz, elfújsz, a most.
Rendelj egy életet, mit borospohárral a kezedben szívesen megkóstolsz, vagy főzd meg magad fűszerezve, sok csili paprikával, aztán ízleld minden falatját, mint a szerelmet, kóstold meg ajkait, hajszálait, mosolyát, húzd le bársonyruháján a cipzárt, egészen le, s közben tudd, Te magad vagy:
A szó.
A döntés.
A vágy.
A tűz.
A csili.
Az eper.
Az idő.
Az élet(e).”

- Ajánlanád az olvasóknak hogy verseket olvassanak, lehet a segítségükre?

Bármit olvassanak, ami jó érzéssel tölti el őket. Legyen az vers, regény, vagy bármi más. Segítségükre lehet minden bizonnyal. Néha lehet egy könyv, egy sor, egy szó egy „jel” valaki számára, amit éppen keres, majd megtalál egy írás által. Csak nyitott szívvel kell olvasni azt a „bármit”.

- Volt már részed, abban, hogy felkértek egy vers írás vagy egyéb közreműködésében? 

Igen, ilyen volt még anno iskolában is, s most a könyveim óta elég gyakran kapok üzeneteket, hogy segítsek, s mondjak véleményt, esetleg valaki más versének címet javasoljak és értékeljem azokat.


- Mikor jelenik meg az új könyved? Kis betekintőt engedsz?


Az új könyvem a „Fesd Rám...” már meg is jelent, március 26-án. Betekintőnek egyik kedvenc részem, bár igazából az egészet tudnám annak nevezni, összességében. De ha mégis ki kellene emelnem valamit, talán az alábbi lenne, s azért mert szíve mélyén mindenki érzi, amikor egy adott helyen „otthon” van épp. Vagy ott a helye vagy sem. Csak befelé kell tekinteni.


 Ez a pillanat amit kiemelnék talán ilyen:

„Kocsival pörgünk s csúszunk, kézifékkel valahol.
Teljes fordulat, ahogy a motor hangja felszól.
S kacagok melletted unhatatlanul.


Milyen más az igazi.

Szabadság.

Hajam szememben.
Te Szívem.(ben).

Mediterrán pigmentek egy sminkpalettán, elkenve.

Színes égbolton repülőgép-csíkok.

Autó ablakán a lemenő nap képe.

Mosolyomban a Tiéd.
Vissza/tükröz/ődve
Egy egyszerű földi pillanat mennyországa.”


- Mik a terveid a jövőre nézve?

Ami az írást tekinti, nincs semmilyen tervem, meglehetősen spontán hozok  meg döntéseket, imádom a spontaneitást. Meglepetésszerűbb.



Szenvedély c. könyv ajánló: 


"Egy piszkosul szexi rosszfiú.
 Egy visszahúzódó, érzelmes lány.
 Elsöprő szenvedély. 
Lehetetlennek tűnő helyzet. 
Megismételhetetlen szerelem. 
Műanyag álarcok, felvett hamis szerepek. 

Titok.
Ellentétek.
Egy más világ kettesben.
Lehetünk életünk főszereplői, vagy csupán annak nézői. A forgatókönyvet Te írod, ossz hát olyan szerepet Magara, mit szívesen élsz meg. 
Félredobhatod a sok felpróbált színtelen maszkot,legjobban áll saját arcod. " 


Én elsőnek a második kötetet szereztem be. Igazából a borító, a cím és egy rövid kis bemutató keltette fel az érdeklődésemet. Tetszett ez az új, modern stílus, ahol nincs túl sok szöveg mégis sokat mondó. Azt kell mondjam, hogy ha belekezddel olvasni, akkor nem tudod lerakni mindaddig míg el nem jutsz a végére, hiszen izgalmas, ahogy játszanak a fantáziáddal a sorok. 
Jó volt olvasni egy olyan kortárs romantikus verseskötet, ami érzelmes, de nem csöpögős, erotikus, de kicsit se közönséges. Nem a cselekmények és konkrét eseményeken, csak a közösen megélt pillanatokon van a hangsúly. Nagyon tetszettek az erotikus jelenetek, hisz az írónő nagyon jól bánik a szavakkal és ezek felvezetésével. Nagyon ajánlom nektek is, hogy olvassátok el az összes kötetet, hiszen nagyon izgalmas a szereplők közötti úgymond szövetséges viszony és ami az egészbe a legérdekesebb, hogy teljes mértékben minden sora valós, igazságon alapuló történet. Azok számára is ideális akik nem szeretnek olvasni, mint én. Hiszen nem tömör szöveg, hanem egy új stílusú verses kötet. 



Szeretnél még többet megtudni a könyvekről? 
Itt megteheted :  Romantic books- Korpor Kinga



Találkozunk legközelebb!
Puszi :)
Zsuzsiii

You Might Also Like

3 Comments