A karácsonyi filmek kedvenc kastélya | Travel | 2020


──── 

Újabb mini nyaralásra indultunk így az év végén, kihasználva az utolsó meleg napokat. 
Haladva a célállomás felé, útba esett ez a csodaszép, bakancslistás kastély, ahol rengeteg filmet forgattak már, többnyire karácsonyi filmeket. 
Mindig is látni szerettem volna, hiszen annyira magával ragadó és gyönyörű. Természetesen amilyen szép a külseje olyan szép a belső fele is. 

 A Peles- kastély a román királyok nyári rezidenciájának épült, I. Károly román király idejében. Osztrák és német építészek tervezték a neoreneszánsz kastélyt, melybe számos olyan technikai újdonság került, amely az adott korban csöppet sem volt  megszokott. Ilyen a központi fűtésrendszer, az előcsarnok mozgatható üveg födémje, de még színházterme is van. A 3200 négyzetméteres kastélynak 160 szobája és 30 fürdőszobája van. A komplexumot folyamatosan restaurálják, mert a faszerkezet gombásodás miatt pusztulásnak indult. 
 
Többek között itt forgatták az "Egy herceg karácsonya 1-2-3" vagy "Karácsony a kastélyban" című filmeket.  Mindenképp ajánlom, hogy nézzétek meg őket ha még nem látattok, de hogy tényleg a kastély belsejében történt-e a forgatás azt döntsétek el ti a képek alapján és a filmben szereplő háttérről. 












Innen tovább folytatva az utunkat egy múzeumot (Muzeul Cinegetic Posada) látogattunk meg, ahol kitömött állatokat lehetett megcsodálni. Érdekes volt, főleg az, hogy fedeztünk fel olyan állatokat is amik innen a lakóterületünkről vannak elhozva ide a múzeumba. Ahogy sétáltunk egyik teremből a másikba, egyre több és érdekesebb dolgokra lettünk figyelmesek. Az egyik teremben volt egy mini híd amin gondoltam átsétálok, hogy közelebbről is láthassam az oda tett 
állatokat, de mikor ráléptem a hídra az megindította a mini vízesést amitől én úgy megijedtem, azt hittem valamit hirtelen tönkre tettem, de ez csak egy elem volt, hogy még érdekesebb legyen a kiállítás. 





Végezetül pedig megérkezve a célhoz a szállásunk melletti vidámparkba töltöttük el a további időt.
De, hogy hova is érkeztünk meg s mik történtek velünk a következő napokban, azt hamarosan elmesélem. 



 Találkozzunk legközelebb! 
Puszi:)
Zsuzsiii

You Might Also Like

0 Comments