Minden, minden - Nicola Yoon kritika | 2017




"Minden kockázatos. Ha nem csinálsz semmit, az is kockázatos. Te döntesz."- Nicola Yoon
 79. oldal


────
( Életem első kritikája lesz ez, kérlek ne kövezetek meg ha nem éppen a legjobb. Fogalmam sincs hogyan kell írni vagy mit de az én kis gondolataimat szeretném bemutatni nektek és felvázolni az én véleményem.) 


Tegnap előtt volt szerencsém megnézni ezt a filmet is, hiszen már egy jó pár hónapja egyebet nem láttam csak ezt a filmet reklámozni, hogy mennyire jó lesz és mennyire egyedi a története. Bevallom mikor néztem az előzetesét már az első 10 másodpercbe beleszerettem, így nem fért kétség ahhoz sem hogy ezt biza látnom kell. 
A film nem rég debütált a mozikban így nem kellet sokat várni és már a világhálón is elérhetővé vált. Én az online filmekben találtam meg a címlapon az egyik nap és már el is volt döntve az az nap esti programom, ezt látnom kell mondtam magamban. Kis töltődés után bele is kezdtem a film nézésébe, izgatottan vártam, hogy kiteljesedjen a történet. 

Rövid tartalom ismertető: "Mi lenne, ha nem léphetnél kapcsolatba a külvilággal? Sosem érezhetnéd a friss szellőt, az arcod nem fürödhetne a napfény melegében… és nem csókolhatod meg a szomszéd fiút? A Minden, minden egy rendhagyó szerelmi történet Maddyről, az eszes, érdeklődő és élénk fantáziájú 18 éves lányról, aki egy betegség miatt nem hagyhatja el hermetikusan lezárt otthonát, és Ollyról, a szomszédban lakó srácról, aki fittyet hány az akadályokra.
Az ingerszegény környezetben élő Maddy bármit megtenne, hogy minél többet megtapasztalhasson a külvilágból, és átélhesse első románcát. Miközben az ablakon át kémlelik egymást és telefonos üzenetekben kommunikálnak, Olly és közte mély kötelék szövődik; mindent kockára tennének azért, hogy együtt lehessenek… még ha mindent el is veszíthetnek." 

Ez egy amerikai romantikus dráma, ami 96 perces. 
Eredeti neve: Everything, Everything 
Amerikai mozibemutató : 2017. május 19.
Magyar bemutató: 2017. augusztus 3. 


Előzetes: 





Ez egy szerelmi történet, ahol rengeteg akadályt kell leküzdeni, hogy beteljesülhessen szerelmük. 
Maddy a 18 éves lány még sosem járt kint a házból, ezért egész életében a négy fal közé volt zárva. Egy nap a szomszédba egy új család öltözött, Maddy az ablakból figyelte, hogy kik lesznek az új szomszédai, mígnem megpillantott egy fiút aki azon pillanatba elrabolta a szívét!? A fiú sosem adta fel azt, hogy kapcsolatba lépjen vele és megtudjon róla pár információt. A sok SMS és chet kezdett mindennapossá válni, kezdet egy érzés felmerülni Maddyben ami számára egy teljesen új dolog volt. A sok internetes beszélgetés és ablakban figyelés után megtörtént az első találkozó, ekkor küzdötték le az első akadályt ami a legfontosabb volt, egymás közelében lenni egy levegőt szívni. Olly a szomszéd fiú egyik nap nagy megtiszteltetésben részesülhetett hiszen az áhított lány otthonába mehetett, hogy személyesen is találkozhassanak. Olly az a karakter volt a filmben aki nem adta fel, hogy a lányt " meghódítsa" , akaratlanul vagy akarattal is de egymásba bolondultak ekkor már nem volt visszaút és meg is történt az első csók. 
Idővel Maddy rá jött, hogy ki kell mennie, hogy megtudhassa betege még és hogy a pillanatnak éljen még akkor is ha az lesz az utolsó. Egyik nap foga magát és Ollyval Hawaiira  utaztak, ahol próbára tehette önmagát és emlékeket gyűjthetett na meg persze megélheték szerelmüket is. De ami ezután történt mindent megváltoztatott, Maddy ....
Szándékosan nem folytatom a mondatott, hiszen nem szeretném elmondani, hogy mivel is zárul a film vége, mik derülnek kis és hogy mi a kettejük végkifejleteje. Akik látták vagy netán olvasták azok pontosan tudják, hogy mi történik de akik még nem azoknak ne rontsuk el a meglepetést, hogy ők maguk tudhassák meg a történet végét. Mind "kritikus" úgy vélem, hogy ez egy igazán első látásra szerelmi történet, hiszen a beteg lánynak semmi esélye szerelemre mígnem a szomszéd fiú fel nem bukkan és nem hagyja annyiban az egészet, küzd azért, hogy felkeltse a lány figyelmét. A lány pedig nyitott az új dolgokra hiszen nem tudja mi fog történni. Szerintem ez a történet nagyon hasonlít a "Csillagainkban a hiba" című történetre, hiszen ott is egy beteg lányról szól a történet, ahogy szerelembe esik, ahogy itt is ez a főbb témája a történetnek. Igaz van eltérés a két történetnek a végkifejletében de nagyából hasonlít két másik siker könyv- filmre is a "Mielőtt megismertelek" , "Ha maradnék". Még annyit a filmről, hogy nagyon összetett lett, egymást követik az események amik jobbnál jobbnak bizonyulnak, mígnem megtörténik a vég, mikor is egy új kezdett veszi kezdetét. A karakterek is nagyon jók lettek, bár azon elgondolkoztam, hogy miért egy néger lányt tettek erre a szerepre?! De arra a következtetésre jutottam, hogy miért is ne hiszen ez is add egy fillinget a történetnek, hogy a szomszéd fiú egy igazán különleges lány iránt kezd el érdeklődni.
Ugyanakkor a film mondanivalója az, hogy bármi történhet veled te csak küzdj azért, hogy valóra váljon, merj kockázatot vállalni azért amit akarsz igazán!


Könyvben: 

Eredeti illetve a nálunk kapható borító képe.

 


Könyvben még nem olvastam de lehet, hogy ott sokkal jobban le vannak írva a részletek, hiszen általában könyvben sokkal jobb mint filmben egy ilyen történet. Igyekszek is minél hamarabb beszerezni és elolvasni, hogy arról is tudjak majd véleményt formálni.
Ezt a könyvet a Libri oldaláról is be lehet szerezni, illetve bármelyik Budapesti üzletében: https://www.libri.hu/konyv/nicola_yoon.minden-minden.html  
Most 3 490  Ft helyett csak 3 316 Ft. 


Az én véleményem szerint, számomra ez egy maximális pontszámú. Igaz sokatoknak nem ez a véleménye róla, de hát most bárki mondhat véleményt bármi is legyen az. 


Értékelése 5/5 




Remélem, találtatok valami hasznosat ebben a bejegyzésben is. 
Máskor is várlak vissza!
Illetve minden kommentet szívesen várok!

                                                                       Képek forrása: Google képtár




Zsuzsiii

You Might Also Like

2 Comments

  1. Imádtam olvasni! :) Nagyon szeretem ezt a filmet, gondoltam, hogy én is írok erről a blogomról, de te jobban megfogalmaztad, mint ahogy én akartam.:)
    Várom a további cikkeket, puszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett! Nagyon kedves vagy és köszönöm, hogy mindig komentelsz. De ettől függetlenül te is írhatsz saját kritikát a blogodra. Illetve sok sikert kívánok neked!
      Puszi Zsuzsiii

      Törlés